Jak řešit škody způsobené v práci zaměstnavateli

Co dělat v případě, kdy vznikne ze strany zaměstnance škoda zaměstnavateli a na co má zaměstnavatel nárok? Stejně jako v občanském životě může dojít k nechtěné škodě na majetku, zdraví, životě nebo k finančním škodám, stává se to i během pracovní doby. Jak takové události řešit?

Nárok na 4,5násobek hrubé měsíční mzdy

I sebeopatrnější zaměstnanec může způsobit svému zaměstnavateli škodu, nejčastěji k takovým škodám dochází v terénu nebo ve skladu, ale výjimkou nejsou ani kanceláře, kde může dojít ke zničení elektroniky, měřicích nebo laboratorních přístrojů pádem nebo politím nebo jinou neopatrností. V takovém případě má zaměstnavatel nárok na uhrazení škod ze strany zaměstnance do výše 4,5násobku hrubé měsíční mzdy před danou událostí.

Ke škodě musí dojít při plnění pracovních povinností

Aby zaměstnavateli nárok na uhrazení škody ze strany zaměstnance vznikl, musí zaměstnanec zavinit škodu porušením pracovních povinností a současně, aby k tomuto porušení došlo při plnění pracovních úkolů. Navíc zaměstnavatel musí prokázat míru zavinění zaměstnance a poté vyčíslit škody.

Vyčíslení škody a písemné ujednání

Zaměstnavatel může požadovat náhradu škody po zaměstnanci, v tom případě je na zaměstnavateli, aby škodu vyčíslil v období jednoho měsíce od vzniku škody, se zaměstnancem událost projednal a následně vystavil písemné vyjádření o požadované náhradě škody. Obdobně se musí zaměstnavatel se zaměstnancem dohodnout o formě úhrady škody, zaměstnanec může využít sjednané pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou zaměstnavateli nebo uhradit škodu dohodnutým způsobem (včetně možné srážky ze mzdy).

Pojistka nekryje úmyslné škody nebo pod vlivem alkoholu

Samozřejmě pojištění odpovědnosti zaměstnance nekryje úmyslně způsobené škody zaměstnancem svému zaměstnavateli. U ERGO pojišťovny se navíc nevztahuje pojištění na odpovědnost pojištěného za škodu způsobenou následkem požití alkoholu nebo po aplikaci omamných a psychotropních látek. 

Jak prodávat za plné ceny, když je konkurence levnější

Drtí vás konkurence, která nabízí nižší ceny jak vy, ale vám se pod cenu jít nevyplatí? Pak musíte udělat nějaký obchodní tah, který vám umožní vyhrát nad konkurencí bez toho, abyste museli své ceny postavit níž a tudíž prodělali.

Mám velmi dobrou zkušenost přímo z našeho města, kde jsou dvě zahradnictví a jsou přímo naproti sobě. Jedno je levnější a druhé dražší. Kam myslíte, že chodí lidé raději nakupovat? Zní to neuvěřitelně, ale lidé chodí právě do toho dražšího a chodím tam i já přes to, že milují slevy, nízké ceny a výprodeje.

Proč má toto květinářství stále velmi mnoho zákazníků i když je dražší? Protože jeho sortiment je daleko širší, najdete tam velmi zajímavé kousky, které v tom zahradnictví naproti nenajdete. Mají vynikající dekorace a to jak na jaro, tak na léto, podzim i zimu.

Když do tohoto zahradnictví vejdete o vánocích, tak máte pocit, že jste v pohádce protože mají skutečně velmi krásné aranžmá, které uchvátí nejednoho z nás a obzvlášť pak malé děti. V zahradnictví je navíc posezení, jezírko s rybičkami, kozy, králíci, dětský koutek a to opravdu dělá mnoho.

Z tohoto tedy vyplývá fakt, že ne vždy je nutné mít nižší ceny než konkurence. Vám bude stačit být originální a jiní než je vaše konkurence. Nemusíte mít nutně nízké ceny, aby k vám lidé chodili, ale musíte mít něco, co je skutečně zaujme a kam budou chodit rádi.

Velmi důležité je udělat cokoliv pro děti, protože děti jsou ti, kdo rodiče přemlouvají, aby do tohoto obchodu šli, že je tam plastový domeček a písek na kterém si mohou pohrát, zatímco rodiče se mohou mezi tím po obchodě porozhlédnout.

V tomto je právě ten obchodní tah. Rodiče s dětmi jsou při nákupech netrpěliví a to právě proto, že děti to tam moc nebaví, pokud je ale máte čím zabavit, máte vyhráno. Rodiče získají mnoho času na to se pořádně kolem sebe porozhlédnout a nakoupit tak v klidu.




Jak prodávat Avon

Jak prodávat Avon? Nejprve je nutná registrace, kdy se musíte stát Avon lady a potom teprve můžete kosmetiku Avon prodávat. Jak být co nejlepší a umět produkty nabízet? Avon představuje katalogový prodej výrobků, tedy je nutné mít k tomu, abyste mohli kosmetiku prodávat aktuální číslo katalogu.

Ten potom představte svým kamarádkám, známým, kolegyním, rodině a nechte je nahlédnout do katalogu, kde je vždy velmi mnoho novinek a také slev, jež jsou pro vás důležité, protože díky slevám, prodáte výrobky mnohem lépe.

Abyste byla ve svém prodeji úspěšnější, dejte vždy k prodeji i nějáký dáreček, který samozřejmě by měl být taktéž z Avonu. Může to být mýdlo, krém na ruce, lak na nehty a podobně. Obdarovávejte vždy podle výše objednávky tak, aby se vám to vyplatilo.

Pokud vaše zákaznice uvidí, že jim dáváte dárečky a jinde je nedostali, pak uvidíte, že si kosmetiku raději koupí u vás, než aby jí kupovali u někoho, kdo jim dá výrobky bez dárku. Jistě to znáte sama z vlastní zkušenosti, že pokud někde nakoupíte a dostanete za nákup dárek, tak se na to místo ráda vrátíte.

Dobré je také investovat do katalogů a rozdat je v různých kosmetických studiích, soláriích, kadeřnictví a podobně a na katalog dát kontakt na sebe. Výborné je také katalog položit do čekáren u doktorů, protože je spousta lidí, kteří se v čekárně nudí a přemýšlí, co s časem a tak si prohlížejí katalogy a časopisy.

Třeba je zrovna něco z vašeho katalogu zaujme a osloví vás. Je třeba vždy obejít tato místa s novým katalogem, aby byl na místech vždy aktuální katalog, to proto, aby se nestalo, že si od vás bude chtít někdo objednat něco, co již není v akci, to by pak mohl být nespokojený a naštvaný.

Jak poslat balík na dobírku

Balíky a jejich odesílání patří mezi jeden z běžných způsobů přemisťování věcí. Balík můžeme posílat v případě prodeje, zaslání dárků příbuzným, kteří bydlí v jiném regionu než my. Balík většinou odesíláme z pošty. Balík můžeme zaslat obyčejně, nebo může poslat balík na dobírku.

Balík na dobírku se posílá v situacích, kdy někomu prodáváme něco věcného, přičemž potřebujeme, aby byl balík dodán, byly vyinkasovány peníze od příjemce balíku a vyinkasované peníze byly doručeny prodávajícímu. Tuto službu nám zajistí právě pošta. Do její kompetence patří odesílání balíku na dobírku.

Jak posílat balík na dobírku. Stačí nám k tomu jen troška šikovnosti. Nejdříve si doma musíme připravit věc, kterou chceme prodat. Poté si zajdeme koupit krabici potřebnou pro zabalení věci. Věc vložíme do krabice a máme kousek práce za sebou.

Jak poslat balík na dobírku. Zásilku musíme pečlivě zabalit, napsat čitelně adresu, vyplnit poštovní poukázku, zkontrolovat a zanést na poštu. Za odeslání takto připraveného balíku zaplatíme na poště.

Jak poslat balík na dobírku

● Pečlivé zabalení zásilky

Zboží zabalíme do krabice, ve které bude dobře utěsněno. Využít můžeme polystyrén nebo papírovou řezanku, ta zboží utěsní. Poté balík dobře zalepíme, aby se neotevřel, a zabalíme do pevného balicího papíru. Balicí papír zalepíme a převážeme pevným motouzem.

● Čitelně napsané adresy

Na balík uvedeme adresy. Adresa příjemce bude uvedená v pravém horním rohu. Zatím co adresa odesílatele bude uvedená v levém rohu balíku. Adresy píšeme velkým tiskacím písmem.

● Pozorné vyplnění poštovních poukázek

S balíkem přijdeme na poštu. Z nabídky tiskopisů si vybereme podací lístek a dobírkovou poukázku typu „A“. Na podacím lístku a dobírkové poukázce typu „A“ pozorně vyplníme předepsané kolonky, nesmíme zapomenout uvést, že se jedná o dobírku. Poté vyplníme cenu dobírky. V případě, že chceme, aby nám dobírka byla zaslaná na běžný účet, vyplníme na složenku jeho číslo. Pokud nechceme zaslat dobírku na běžný účet, bude dobírka doručená na poštovní adresu, respektive tedy na dodací poštu. Dodací pošta nás bude o doručení dobírky informovat výzvou. Tuto výzvu nalezneme v poštovní schránce. Pokud nám záleží na tom, aby zásilka byla doručená, můžeme balík i připojistit.

● Poslední kontrola

Balík odneseme k přepážce s řádně vyplněnými tiskopisy. Vhodné je slušně požádat úřednici o překontrolování správnosti vyplněných údajů.

Po všech těchto úkonech, balík zaplatíme a odcházíme domů.

Jak prodávat když, nikdo nekupuje

Potřebujete prodat to, co již nikdo nenakupuje a nevíte, jakým způsobem to udělat? Zboží, které vám leží jen tak, bez toho, aby o něj byl zájem, je vám k ničemu a jen vám v něm zbytečně leží peníze. Je třeba jej tedy prodat. Jak to ale udělat? Pokračovat ve čtení „Jak prodávat když, nikdo nekupuje“

Jak poznat kvalitní autobazar dodávek?

  1. První dojem – dobře uspořádaná plocha, čistá kancelář – netvrdíme, že si musíte dodávku vybrat v autobazaru dodávek, který má nejhezčí plochu, ale péče o autobazar samotný svědčí o přístupu prodejce.
  2. Auta v inzerátech jsou skutečně v nabídce – neseriózní prodejci často inzerují neexistující auta za lákavě nízkou cenu, aby Vás do autobazaru dostali. Na místě se dozvíte, že si před hodinou odvezl dodávku jiný zákazník a máte si vybrat z podstatně horší nabídky aktuálně dostupných vozů. Mnoho zákazníků tomuto triku podlehne, zvlášť pokud jeli do autobazaru daleko, ale radíme Vám se s takovým prodejcem okamžitě rozloučit. Seriózní autobazary dodávek Vám vyhlédnutou dodávku předběžně rezervují a tak máte jistotu, že skutečně existuje
  3. Osobnost prodejce – i při sebelákavější nabídce se mějte na pozoru, pokud je prodejce neochotný a bez zájmu, nebo naopak příliš úlisný a snaží se auto prodat za každou cenu. Seriózní prodejce ojetých dodávek Vám dá čas na rozmyšlenou, zmíní skutečné nebo potenciální nedostatky vybraného vozu a nabídne alternativy.
  4. Záruka a dokumenty – kvalitní autobazar užitkových vozů má všechny dokumenty v pořádku – především technický průkaz a servisní knížku. Nechá Vás také v klidu prostudovat smlouvu a dá Vám záruku na technický i právní stav vozidla.
  5. Zkušební jízda – prodejce by ji ideálně měl sám nabídnout a neomezovat její délku. Při patnáctiminutové zkušební jízdě můžete odhalit většinu nedostatků, které mohou ojetou dodávku sužovat.

Pokud splňuje prodejce všechny body a našli jste u něj vhodný vůz, přejeme vám mnoho bezpečně ujetých kilometrů!

Jak na podnikové školení?

Prakticky každý podnik má potřebu vzdělávat své zaměstnance. To zní na první pohled poměrně jednoduše, v realitě je ovšem poměrně těžké provést takové školení, které reálně zaujme vaše zaměstnance. Velké korporace proto mají své interní lektory, kteří se starají o školení zaměstnanců. Co ale malé a střední společnosti, pro které by toto byl nepřijatelný náklad? Ty se mohou obrátit na specializovanou společnosti zaměřenou na školení zaměstnanců, která jim s tím pomůže. Jednou z nich je i pražská společnost Školení King.

Školení BOZP snadno

Nejčastější druh školení zaměstnanců je školení BOZP a PO. Ten je dokonce ze zákona povinný. Každý zaměstnanec by měl být jednou za čas poučen o bezpečnosti ochrany zdraví při práci a pracovní ochraně. Školení BOZP se dá provádět dvěma způsoby – jako rutina nebo pořádně. Argument hovořící pro kvalitní školení BOZP a PO je, že zaměstnanec vzdělaný o bezpečnosti práce má menší náchylnost k úrazů, a tím šetří náklady firmy (pracovní úrazy, náhrada zaměstnance v době nemoci). Tento argument se týká především zaměstnanců pracujícím ve výrobním provozu.

Jak probíhá školení BOZP?

Školení BOZP se Školení King probíhá obvykle přímo v sídle firmy, kam dorazí školitel z této společnosti. Zaměstnancům jsou názorně popsány zásady BOZP a PO včetně několika interaktivních materiálů sloužící k podpoře výuky. Kromě toho Školení King nabízí další školení zajímavé pro mnoho firem, patří mezi ně například školení první pomoci nebo školení na vysokozdvižný vozík. Více informací najdete na firemních webových stránkách.

Jak poslat balík na Slovensko

Slovensko je země nám Čechům nejbližší. Je to součást našeho bývalého společného státu a většina českých firem tam má nějaké obchodní aktivity. Z toho vyplývá, že většina z nich potřebuje poměrně často poslat balík na Slovensko.

Balík Servis je nejlepší cesta, jak poslat balík na Slovensko rychle.
Balík Servis je nejlepší cesta, jak poslat balík na Slovensko rychle.

Balík na Slovensko rychle

Rychlost je častokrát v podnikání tím, co rozhoduje o úspěchu zakázky. Proto i v případě odeslání balíků na Slovensko je třeba zajistit, aby balík na Slovensko dorazil co nejrychleji. Tuto službu nabízí poměrně dost společností, ale v některých případech může poslání balíku trvat i několik dní. To jsou prodlení, která si v podnikání často nemůžete vůbec dovolit.

Stále více lidí, kteří chtějí poslat balík do zahraničí rychle, se proto obrací na společnost Balík Servis. Se společností Balík Servis nemusíte jen poslat balík na Slovensko, ale balík můžete odeslat do všech zemských zemí EU a Turecka. Výhodou společnosti je velmi krátká doba přepravy a skvělý servis šetřící čas.

Lhůty doručení balíku do ruky v cílové zemi si můžete přečíst na webových stránkách společnosti. Obecně můžeme říci, že doba doručení je závislá na cílové zemi. Pokud chcete poslat balík na Slovensko, doba od jeho odeslání do doby doručení jsou nanejvýš dva dni. To je podobné, jako když chcete poslat balík v rámci ČR do odlehlejší cílové destinace.

Jak jezdí PPL

By: Marcel van Schooten

Pokud jste si objednali balíček a jako dopravce jste zvolili přepravní společnost PPL, tak by vás jistě zajímalo, jak PPL jezdí a jak se k vám dostane. PPL má tu výhodu, že vám o sobě dá vědět a avizuje se dopředu. To znamená, že pokud pro vás má PPL balíček, pak vám ráno pošlou SMS, ve které vám sdělí čas, kdy budou na vaší adrese.

Pokud se vám čas nehodí, můžete na číslo, ze kterého vám SMS přišla zavolat a domluvit si jiné místo, na kterém se s dopravcem sejdete. PPL své balíky nikam neukládá a vyzvednout si je můžete pouze přímo od přepravce, který se s vámi spojí a domluví v případě, že se vám čas ani místo nehodí, místo schůzky tam, kde budete potřebovat.

PPL vás prostě vždy dožene. Pokud chcete poslat balík přes PPL, tak nemusíte nikam chodit, což je obrovská výhoda. Vy pouze vyplníte online formulář na stránkách PPL a poté si dopravce vyzvedne zásilku přímo u vás, kde pak zaplatíte výši poštovného a o nic více se nemusíte starat.

PPL je o něco výše než Česká pošta, která se však snaží na druhou stranu své služby zkvalitňovat a díky tomu, šlape PPL na paty. Většinou doba dodání je velmi krátká a z pravidla je balík druhý den u adresáta. PPL je cenově přibližně stejná, jako Česká pošta.

Pokud si něco objednáváte, máte možnost vybrat si dopravce, chcete-li, aby za vámi přijel kamkoliv, pak si zvolte jako přepravního dopravce právě PPL. V některých případech PPL umožní i platbu kartou a nikoliv jen v hotovosti, což je také určitě výhoda.

Přes dopravní společnost PPL tedy můžete balíčky odesílat, ale i přijímat a vše velmi pohodlně, online z domova, nebo ze zaměstnání, prostě odkudkoliv a kamkoliv. PPL je na trhu jedna z největších přepravní společností a skvělý konkurent České pošty.

Jak se vyrovnat s tím, když pracujete v práci s manželem

By: Jesús Corrius

Pokud pracujete v zaměstnání s manželem, tak se může stát velmi snadno to, že si celkem brzo budete lézt na nervy. Budete totiž spolu téměř 24 hodin denně a to není moc dobré. Určitě to chce nějaký odpočinek od manžela a čas, který budete věnovat jen sama sobě, nebo sobě a svým přátelům. Doma se snažte se o práci nebavit a věnujte se pouze soukromým věcem a vaší rodině. O práci se začněte bavit až tehdy, překročíte-li práh vašeho zaměstnání. Nenarušujte si svůj soukromí život. Budete si zbytečně dělat starosti a nepřemýšlet o věcech, které jsou u vás doma.

Naopak potom v práci se nebavte o rodinných problémech, ty si řešte zásadně doma. Vaši kolegové nemusí vědět, že jste se spolu večer pohádali a nyní máte tichou domácnost. Nemusí znát ani vaše soukromé problémy, které se jich absolutně netýkají. Pokud se doma pohádáte, v práci musíte fungovat. Vašeho šéfa vůbec nezajímá, že vám manžel večer přepnul Ordinaci na fotbal, nebo že si o víkendu vyrazil do hospody s kamarády a vrátil se až ráno. Domácí problémy musí zůstat doma a ty pracovní zas v práci, jinak byste se z toho všeho zbláznili. Je jasné, že se vám to nepodaří vždy, ale snažte se to alespoň minimalizovat.

Zkuste pracovat samostatně, a pokud to jde, vyberte si kancelář, kde budete odděleně. Přeci jen koukat na sebe celý den a pak i v noci vám může způsobit rodinné problémy. Po práci se věnujte každý svým vlastním koníčkům. Rozhodně si nehledejte již žádné společné. Společných chvil spolu trávíte víc než dost. Udělejte si kamarády i z kolegů. Na obědy pak klidně můžete zajít s kolegyní a manžela poslat s kolegou. Zkuste co nejvíce využít čas v práci k tomu, abyste se vzájemně nemuseli až tak potkávat, protože si skutečně můžete lézt na nervy a to pro váš vztah rozhodně není dobré.