Jak vytvořit e-shop

Rate this post

4411Internet je mocné médium a stále platí, že podnikáním na internetu se dají vydělat zajímavé peníze. Jednou z možností je provozovat e-shop a prodávat v něm své produkty. Předem upozorňuji, že se jedná o subjektivní názor, na druhou stranu s e-shopy mám již 4 leté zkušenosti a za tu dobu jsem vyzkoušel snad všechna řešení, která na trhu existují.

Samotný pojem „vytvoření e-shopu“ je však jen jednou z možností, jak e-shop mít a moct jej provozovat a jak si dále ukážeme, vytvoření vlastního e-shopu je vhodné jen pro malé procento z vás, takže možná vás bude zajímat, zejména z finančních důvodů spíše „Jak si pronajmout e-shop“ nebo „Kde sehnat levný e-shop“.

Vytvoření e-shopu od nuly totiž není vůbec levná záležitost, a když řeknu, že stojí desítky tisíc korun, tak se budeme bavit jen o základních funkcích jako je zboží, nákupní košík, objednávkový proces apod.

Jenže od e-shopu, jak vám budou zákazníci přibývat, budete chtít postupně daleko více a tak vám nezbyde než si vše složitě doprogramovávat za pochodu. Nakonec (což není správné slovo, protože konec nikdy nepřijde) budete na částce v řádu statisíců korun. Proto si dovolím tvrdit, že taková cesta není pro každého, na druhou stranu budete mít mocný nástroj, který bude pouze váš, bude to unikát a originál a to samo o sobě má cenu.

Pokud bychom se tedy bavili o tom Jak si udělat e-shop vlastní, tak budete potřebovat programátora, grafika a užitečný bude i UX (user experience) designer, tedy člověk, který má za cíl vžít se do pozice zákazníka a udělat e-shop takový, aby byl zákazník maximálně spokojený a měl z nákupu pozitivní zkušenost.

E-shop se potom tvoří v programovacím jazyku, např. PHP, k tomu se přidají styly CSS, HTML a další. Ale může to být jakýkoliv jiný jazyk, ve kterém se e-shop vytvoří.

E-shop má vždy část, kterou vidí zákazníci, tzv. frontend a část administrační, kterou vidí správce / administrátor / zaměstnanci obchodu, tzv. backend.

Časově trvá vytvoření e-shopu týdny, ale spíše měsíce a spuštění do ostrého provozu by mělo provázet důkladné otestování všech funkcí, protože když na chybu přijde až zákazník, tak už je pozdě.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *