Jak vytvořit e-shop

Rate this post

4411Internet je mocné médium a stále platí, že podnikáním na internetu se dají vydělat zajímavé peníze. Jednou z možností je provozovat e-shop a prodávat v něm své produkty. Předem upozorňuji, že se jedná o subjektivní názor, na druhou stranu s e-shopy mám již 4 leté zkušenosti a za tu dobu jsem vyzkoušel snad všechna řešení, která na trhu existují.

Samotný pojem „vytvoření e-shopu“ je však jen jednou z možností, jak e-shop mít a moct jej provozovat a jak si dále ukážeme, vytvoření vlastního e-shopu je vhodné jen pro malé procento z vás, takže možná vás bude zajímat, zejména z finančních důvodů spíše „Jak si pronajmout e-shop“ nebo „Kde sehnat levný e-shop“.

Vytvoření e-shopu od nuly totiž není vůbec levná záležitost, a když řeknu, že stojí desítky tisíc korun, tak se budeme bavit jen o základních funkcích jako je zboží, nákupní košík, objednávkový proces apod.

Jenže od e-shopu, jak vám budou zákazníci přibývat, budete chtít postupně daleko více a tak vám nezbyde než si vše složitě doprogramovávat za pochodu. Nakonec (což není správné slovo, protože konec nikdy nepřijde) budete na částce v řádu statisíců korun. Proto si dovolím tvrdit, že taková cesta není pro každého, na druhou stranu budete mít mocný nástroj, který bude pouze váš, bude to unikát a originál a to samo o sobě má cenu.

Pokud bychom se tedy bavili o tom Jak si udělat e-shop vlastní, tak budete potřebovat programátora, grafika a užitečný bude i UX (user experience) designer, tedy člověk, který má za cíl vžít se do pozice zákazníka a udělat e-shop takový, aby byl zákazník maximálně spokojený a měl z nákupu pozitivní zkušenost.

E-shop se potom tvoří v programovacím jazyku, např. PHP, k tomu se přidají styly CSS, HTML a další. Ale může to být jakýkoliv jiný jazyk, ve kterém se e-shop vytvoří.

E-shop má vždy část, kterou vidí zákazníci, tzv. frontend a část administrační, kterou vidí správce / administrátor / zaměstnanci obchodu, tzv. backend.

Časově trvá vytvoření e-shopu týdny, ale spíše měsíce a spuštění do ostrého provozu by mělo provázet důkladné otestování všech funkcí, protože když na chybu přijde až zákazník, tak už je pozdě.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno