Drtí vás konkurence, která nabízí nižší ceny jak vy, ale vám se pod cenu jít nevyplatí? Pak musíte udělat nějaký obchodní tah, který vám umožní vyhrát nad konkurencí bez toho, abyste museli své ceny postavit níž a tudíž prodělali.
Mám velmi dobrou zkušenost přímo z našeho města, kde jsou dvě zahradnictví a jsou přímo naproti sobě. Jedno je levnější a druhé dražší. Kam myslíte, že chodí lidé raději nakupovat? Zní to neuvěřitelně, ale lidé chodí právě do toho dražšího a chodím tam i já přes to, že milují slevy, nízké ceny a výprodeje.
Proč má toto květinářství stále velmi mnoho zákazníků i když je dražší? Protože jeho sortiment je daleko širší, najdete tam velmi zajímavé kousky, které v tom zahradnictví naproti nenajdete. Mají vynikající dekorace a to jak na jaro, tak na léto, podzim i zimu.
Když do tohoto zahradnictví vejdete o vánocích, tak máte pocit, že jste v pohádce protože mají skutečně velmi krásné aranžmá, které uchvátí nejednoho z nás a obzvlášť pak malé děti. V zahradnictví je navíc posezení, jezírko s rybičkami, kozy, králíci, dětský koutek a to opravdu dělá mnoho.
Z tohoto tedy vyplývá fakt, že ne vždy je nutné mít nižší ceny než konkurence. Vám bude stačit být originální a jiní než je vaše konkurence. Nemusíte mít nutně nízké ceny, aby k vám lidé chodili, ale musíte mít něco, co je skutečně zaujme a kam budou chodit rádi.
Velmi důležité je udělat cokoliv pro děti, protože děti jsou ti, kdo rodiče přemlouvají, aby do tohoto obchodu šli, že je tam plastový domeček a písek na kterém si mohou pohrát, zatímco rodiče se mohou mezi tím po obchodě porozhlédnout.
V tomto je právě ten obchodní tah. Rodiče s dětmi jsou při nákupech netrpěliví a to právě proto, že děti to tam moc nebaví, pokud je ale máte čím zabavit, máte vyhráno. Rodiče získají mnoho času na to se pořádně kolem sebe porozhlédnout a nakoupit tak v klidu.