Pravda je, že nespokojený zákazník vám může pěkně zkomplikovat situaci a to i přesto, že k tomu ani nemusí mít důvod. Někteří lidé se hádají jen tak z potěšení, aby mohli dokázat, že jsou něco víc, že na ně v tu chvíli vůbec nemůžete, což je také pravda. Bohužel jste v situaci, kterou je třeba začít řešit.
Pokud jste majitel obchodu, nebo restaurace, ve které zákazník konflikt vyvolává, můžete si vlastně rozhodnout o řešení sami podle toho, jak situaci chcete řešit. Pokud je tedy konflikt, který zákazník vyvolává neoprávněný, můžete zákazníka i ze svého podniku vykázat.
Opak je, pokud je zákazník vystresován situací, kdy jeho výrobek, který u vás zakoupil nefunguje, tudíž je konfliktní oprávněně. Pokud jste prodavač, či prodavačka, která si se zákazníkem neví rady, zavolejte si na pomoc majitele, nebo nadřízeného, čili vedoucího, ať za vás situaci vyřeší.
Máte-li problém v restauraci se studeným, či jinak nedokonalým jídlem, zákazníkovi se omluvte a přineste jídlo nové. Pokud nebude chtít nové a jídlo není více jak z poloviny snědené, nenechte jej za nevydařený pokrm samozřejmě platit.
Jste-li manager prodeje v obchodě, či nadřízený, pak je řešení problémů s konfliktním zákazníkem s největší pravděpodobností na vás. Snažte se tedy, aby jste zákazníka uklidnili. Vžijte se do jeho situace. Dal peníze za něco, co nefunguje a je tedy naštvaný, proto vyvolává konflikt. Říkejte mu, že naprosto chápete, že je naštvaný, že rozumíte jeho pocitům a že se tedy budete snažit, celou situaci společně vyřešit.
Ujistěte zákazníka, že pro jeho spokojenost uděláte maximum. Nesvádějte vinu na někoho jiného, neříkejte věty typu, já za to nemůžu, ale situaci řešte. Reklamaci přijměte vždy, když zákazník přinese zboží, které chce reklamovat. Poškozené zboží pošlete do servisního oddělení a čekejte na jejich vyjádření.
Vyvolává-li zákazník konflikt neoprávněně, zvažte, zda stojí za to s ním situaci řešit a zda je pro vás opravdu obchod, který by uskutečnil tolik přínosný, nebo jestli se raději se zákazníkem rozloučíte a nebudete s ním již dál situaci řešit. Pokud se vám ovšem podaří s klientem se domluvit po dobrém, máte vyhráno.